Der Arbeitsbereich Medienpsychologie auf dem DGPs-Kongress
05/24/2016Der Arbeitsbereich Medienpsychologie ist mit insgesamt sechs Beiträgen auf dem 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Leipzig (18.-22. September 2016) vertreten:
Akakpo, M. G.: The influence of age, learning style and power distance on informal ICT supported learning amongst professionals in the German financial sector (Poster)
Carolus, A., & Strobl, H.: Stressfaktor Smartphone (Vortrag)
Freiherr von Andrian-Werburg, M. T. P., Adler, D. C., Nerz, F. M., Hennighausen, C., & Lange, B. P.: Nomen est omen – Nicknames as predictors of personality (Poster)
Hennighausen, C., Carolus, A., & Schwab, F.: “Screen is easy and print is tough?” New empirical evidence challenging Salomon’s (1984) AIME model (Vortrag)
Menne, I. M., Schnellbacher, C., & Schwab, F.: What the face reveals – providing further insight into the emotional reactions towards a robot using FACS (Vortrag)
Münch, R., Schmidt, C., Schneider, F., Lange, B. P., & Hennighausen, C.: Double costly signaling: Beautiful men benefit from conspicuous consumption of luxury smartphones (Vortrag)
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