piwik-script

Deutsch Intern
    Psychology of Communication and New Media

    Publications

    Zeitschriftenartikel (peer-reviewed)

    Messingschlager, T. V., & Appel, M. (in press). Creative artificial intelligence and narrative transportation. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000495

    Weber, S., Messingschlager, T., & Stein, J.-P. (2022). This is an Insta-vention! Exploring cognitive countermeasures to reduce negative consequences of social comparisons on Instagram. Media Psychology, 25(3), 411-440. https://doi.org/10.1080/15213269.2021.1968440

    Donnermann, M.1, Lein, M.1, Messingschlager, T.1, Riedmann, A.1, Schaper, P.1, Steinhaeusser, S.1, & Lugrin, B. (2021). Social Robots and Gamification for technology supported learning: An empirical study on engagement and motivation. Computers in Human Behavior, 121, Article 106792. https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106792

    Buchkapitel

    Messingschlager, T., & Holtz, P. (2020). Filter Bubbles und Echo Chambers. Besser unter sich bleiben? In M. Appel (Ed.), Die Psychologie des Postfaktischen: Über Fake News. „Lügenpresse“, Clickbait & Co. (pp. 91-102). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-58695-2_9 

    Wissenschaftskommunikation

    Messingschlager, T., Weber, S. (2018). Spielend fitter werden? Ein Level-Up für die Gesundheit!. In-Mind Magazin, Blog. https://de.in-mind.org/blog/post/spielend-fitter-werden-ein-level-up-fuer-die-gesundheit


    1Anmerkung: geteilte Erstautorschaft