piwik-script

Intern
Medienpsychologie

Martin J. Koch, M.Sc

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

AIL AT WORK

LinkedIn

ResearchGate

Kurzbiografie

seit 10.2022 Tätigkeit als wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut Mensch-Computer-Medien, JMU Würzburg
01.2022 – 09.2022 Tätigkeit als wissenschaftlicher Mitarbeiter am Deutschen Zentrum für Hochschul und Wissenschaftsforschung (DZHW)
10.2020 – 12.2021 Tätigkeit als wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Englische Sprache und Literatur, Universität Hildesheim
10.2015 – 08.2020 B.SC. und M.Sc Psychologie mit den Schwerpunkten Klinische Psychologie und Pädagogische Psychologie, Universität Hildesheim

 

Publikationen

Straka, S., Koch, M. J., Carolus, A., Latoschik, M. E., & Wienrich, C. (2023). How do employees imagine AI they want to work with: A drawing study. In A. Schmidt, K. Väänänen, T. Goyal, P. O. Kristensson, & A. Peters (Eds.), Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1–8). ACM. https://doi.org/10.1145/3544549.3585631

Koch, M. J., Greve, W., & Kersten, K. (2023). Extending the cognitive advantage hypothesis: a conceptual replication study of the relationship between multilingualism and flexible goal adjustment. Journal of Multilingual and Multicultural Development https://doi.org/10.1080/01434632.2023.2189262

Bruhn, A.-C., Genzer, M., Thies, L., Koch, M.J., & Kersten, K. (2022). The interplay of young learners’ verbal self-concept and linguistic competences over time in monolingual and bilingual institutions. In H. Böttger & N. Schlüter (Eds.), Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen: Konferenzband zur 5. Tagung FFF (pp. 94–124). Schriftbild.

Kersten, K., Blackman, A., Funke, F.L., Akram, T., Kliebisch, M., & Koch, M.J. (2022). Input quality affects L1 and L2 proficiency and moderates the effect of socioeconomic status. In H. Böttger & N. Schlüter (Eds.), Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen: Konferenzband zur 5. Tagung FFF (pp. 255–280). Schriftbild.

Greve, W., Koch, M., Rasche, V., & Kersten, K. (2021). Extending the scope of the ‘cognitive advantage’ hypothesis: Multilingual individuals show higher flexibility of goal adjustment. Journal of Multilingual and Multicultural Development. https://doi.org/10.1080/01434632.2021.1922420

Trebits, A., Koch, M. J., Ponto. K., Bruhn, A.-C., Adler, M., & Kersten, K. (2021). Cognitive gains and socioeconomic status in early second language acquisition in immersion and EFL learning settings. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1943307

Denker, M.-L., Jentzsch, L. K., & Koch, M. J. (2020). Das Zwei-Prozessmodell der Entwicklungsregulation. In W. Greve (Hrsg.), Bewältigung und Entwicklung (S. 419 - 433). Universitätsverlag Hildesheim. https://doi.org/10.18442/155

 

Wissenschaftliche Vorträge

Koch, M. J., Kersten, K., Greve, W. (2022, 24.-27. August). An emotional advantage of multilingualism: What can degree of multiligualism tell us about emotional competence? EUROSLA. University of Fribourg.

Bruhn, A.-C., Koch, M. J., Kersten, K. (2022, 24.-27. August). The development of verbal self-concept and linguistic competencies of young learners in monolingual and bilingual settings. EUROSLA. University of Fribourg.

Koch, M. J., Kersten, K., & Greve, W. (2021, 15.-20. August). Beyond Language: The long-term benefits of multilingualism for self-regulation. AILA World Congress 2021, University of Groningen, Netherlands.

Koch, M. J., Kersten, K., & Greve, W. (2021, 20.-23. März). Implicational Scaling in L2 Receptive Grammatical Skill: Is it Deterministic or Probabilistic? AAAL 2021 Virtual Conference.

Akram, T., Blackman, A., Funke, F.L., Kliebisch, M., Koch, M., Kersten, K. (2021, 10.-11. Dezember). Effekt von Inputqualität auf Deutsch- und Englischkompetenzen. Posterpräsentation. FFF: Universitäten Eichstätt-Ingolstadt und Leipzig.

Kersten; K., Bruhn, A.-C., Koch, M. J., & Schriek, J. (2019, 28.-31. August). The Effect of L2 Input and Cognitively Stimulating Tasks on Second Language Acquisition. EUROSLA, Lund University, Sweden.