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    Medien- und Wirtschaftskommunikation

    Publikationen

    • Liebers, N. & Schramm, H. (2023). The History and Scope of Parasocial Research. In R. Tukachinsky Forster (Ed.), Oxford Handbook on Parasocial Experiences. Oxford University Press.
    • Schramm, H., Liebers, N. & Breves, P. (2022). Feels like Coming Home: Effects of Heimat Associations in Television Programs on Social Identity, Sense of Heimat, and Eudaimonic Entertainment Experience. Journal of Broadcasting & Electronic Media66, 794-822. https://doi.org/10.1080/08838151.2022.2138390
       
    • Schramm, H., Liebers, N., Biniak, L. & Dettmar, F. (2022). Neuere Forschung zu parasozialen Interaktionen und Beziehungen. Steckbriefe von über 250 Studien aus den Jahren 2016 bis 2020. Baden-Baden: Nomos.
    • Schramm, H., Liebers, N. & Breves, P. (2022). ‘Heimat’ – More than a Sense of Home: Reviving a Medieval Concept for Communication Research. Communication Research Trends, 41(1), 4-17.
    • Liebers, N. & Schramm, H. (2022). Intimacy despite distance: The dark triad and romantic parasocial interactions. Journal of Social and Personal Relationships, 39(2), 435-456. [Zum Artikel]
    • Liebers, N. (2021). Romantische parasoziale Interaktionen und Beziehungen mit Mediencharakteren. Ein theoretischer und empirischer Beitrag. Baden-Baden: Nomos.
    • Liebers, N. (2022). Unfulfilled romantic needs: Effects of relationship status, presence of romantic partners, and relationship satisfaction on romantic parasocial phenomena. Psychology of Popular Media11, 237–247. https://doi.org/10.1037/ppm0000351
    • Breves, P., Liebers, N., Motschenbacher, B., & Reus, L. (2021). Reducing Resistance: The Impact of Nonfollowers’ and Followers’ Parasocial Relationships with Social Media Influencers on Persuasive Resistance and Advertising Effectiveness. Human Communication Research, 47(4), 418-443.
    • Breves, P., Amrehn, J., Heidenreich, A., Liebers, N. & Schramm, H. (2021). Blind trust? The importance and interplay of parasocial relationships and advertising disclosures in explaining influencers’ persuasive effects on their followers. International Journal of Advertising, 40, 1209–1228.
    • Liebers, N. & Straub, R. (2020). Fantastic relationships and where to find them: Fantasy and its impact on romantic parasocial phenomena with media characters. Poetics, 83, 101481.
    • Schramm, H., Liebers, N. & Lauber, N. (2020). Nutzungsmotive für Heimatsendungen im Fernsehen. Ergebnisse einer Onlinebefragung. Media Perspektiven, 51(4), 170-180. [Zum Artikel]
    • Schramm, H. & Liebers, N. (2019). „Heimat – das ist ein Gefühl.“ Begriffsklärungen, Desiderate und Perspektiven für die kommunikationswissenschaftliche Forschung zu Heimat in den Medien. Medien & Kommunikationswissenschaft, 67, 259-276.
    • Breves, P., Liebers, N., Abt, M. & Kunze, A. (2019). The Perceived Fit between Instagram Influencers and the Endorsed Brand: How Influencer–Brand Fit Affects Source Credibility and Persuasive Effectiveness. Journal of Advertising Research, 59, 440-454.
    • Liebers, N. & Schramm, H. (2019). Parasocial Interactions and Relationships with Media Characters – An Inventory of 60 Years of Research. Communication Research Trends, 38(2), 4-31.
    • Liebers, N., Breves, P., Schallhorn, C. & Schramm, H. (2019). Fluency in commercial breaks: The impact of repetition and conceptual priming on brand memory, evaluation, and behavioral intentions. Journal of Promotion Management, 25, 783-798.
    • Liebers, N. & Schramm, H. (2017). Friends in books: The influence of character attributes and the reading experience on parasocial relationships and romances. Poetics, 65, 12-23. [online]
    • Liebers, N. & Schramm, H. (2017). 60 Jahre Forschung zu parasozialen Interaktionen und Beziehungen. Steckbriefe von 250 Studien. Baden-Baden: Nomos.
    • Liebers, N. & Schramm, H. (2016). Parasoziale Interaktionen und Beziehungen mit fiktionalen Medienfiguren – aktuelle Forschung und Desiderate. In M. Czichon, C. Wünsch & M. Dohle (Hrsg.), Rezeption und Wirkung fiktionaler Medieninhalte (S. 65-77). Baden-Baden: Nomos.